Blog

Μέτρηση ROI στα social media

Τι είναι το ROI:

Το ROI (Return On Investment) είναι ένας τρόπος να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα μιας επένδυσης, όπως για παράδειγμα μια διαφήμιση στη σελίδα σου:

ROI= (Κέρδος από την διαφήμιση – Κόστος διαφήμισης) / Κόστος διαφήμισης.

Γιατί να μετρήσεις το ROI

Το ROI είναι η απόδειξη πως οι προσπάθειες και η στρατηγική που ακολουθήθηκε στον τομέα του marketing της επιχείρησης σου, δουλεύουν και φέρνουν θετικά αποτελέσματα. Η πρόκληση βρίσκεται στην συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων στα social, ώστε να γίνονται έγκαιρα οι απαραίτητες αλλαγές κάθε φορά με σκοπό να κερδίζει η επιχείρηση το μέγιστο σε κάθε διαφημιστική προσπάθεια.

Όμως τι γίνεται όταν πρόκειται για social media που οι παράγοντες, τα μεγέθη και τα χαρακτηριστικά μέτρησης ποικίλουν;

Εδώ είναι 5 απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις μια στρατηγική για την μέτρηση ROI στα social:

#1. Θέτεις τους στόχους που θες να μετρήσεις

Το ROI μπορεί να μετρηθεί με πολλούς τρόπους και εξαρτάται από το τι θέλεις να μετρήσεις και το είδος διαφήμισης που επέλεξες για να πετύχεις το σκοπό σου:
– Πωλήσεις
– Επισκεψιμότητα
– Νέοι συνδρομητές στο newsletter
– Like/ Followers / Subscribers

Άρα πριν ξεκινήσεις πρέπει να καθορίσεις τους στόχους σου.

#2. Ποια social θα μετρήσεις

Ανάλογα το ύφος και το είδος της σελίδας, το κοινό μπορεί να βρίσκεται στο Facebook, το Twitter, το Pinterest ή το Instagram. Πρέπει να βρεις που περνά περισσότερο χρόνο το δικό σου κοινό ώστε η μέτρηση να έχει επιτυχία.

#3. Παρακολούθηση Εκστρατείας

Μάζεψε τα χαρακτηριστικά μέτρησης από την διαφημιστική καμπάνια που σε ενδιαφέρει. Πόσο χρόνο κράτησε, πόσο ήταν το κόστος, πόσοι είδαν τη διαφήμιση, πόσα like είχες, πόσα σχόλια, ποιο ήταν το reach, πόσες πωλήσεις έκανες, πόσες εγγραφές κτλ.

#4. Αναφορά στατιστικών

Κάνε μια γραπτή αναφορά με όλα τα αποτελέσματα που είχες. Τοποθέτησε τα μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο για κάθε μέρα, μήνα, ή έτος, ανάλογα τη διαφήμιση.

#5. Αποτελέσματα

Με τα στατιστικά που έχεις μπροστά σου υπολόγισε με βάση τον τύπο το ROI της διαφήμισης, και σε συνδυασμό με τα παράπλευρα οφέλη δες τι πήγε καλά και τι όχι.

Previous Post Next Post

You Might Also Like